Fluorul II: Cercetam amanuntit
Publicat de organicka on Ian 25, 2010
Iata insa ce spun specialisti din intreaga lume, pintre care si laureati ai premiului Nobel, care au studiat efectele fluorului pe termen lung:
Fluorul nu este un nutrient esential – nu exista nici o afectiune umana datorata carentei de fluor in organism : cu alte cuvinte putem avea dinti foarte sanatosi fara fluor.
Fluorul nu reduce numarul cariilor dentare – Primele studii care implicau efectele Fluorului asupra danturii s-au facut in imprejurari cel putin suspecte, incepand cu anul 1945, in Statele Unite.
Dupa 1950 mai multe studii independente au descoperit ca fluorul nu contribuie aproape deloc la prevenirea carierii dintilor, un fapt care a fost recunoscut chiar si de comunitatea stomatologilor! (Seholle 1984; Gray 1987; PHS 1993; and Pinkham 1999). Din contra, o expunere prelungita sau care depaseste dozele poate cauza fluorizarea dintilor, manifestata prin aparitia unor pete galbene pe dantura.
Rolul fluorizarii in prevenirea cariilor este pus sub semnul indoielii: cel mai amplu studiu realizat cuprinde 40,000 copii din 84 de comunitati diferite din USA – o parte au fost supusi fluorizarii, o parte nu. Rezultatele nu au demonstrat diferente notabile in ceea ce priveste sanatatea danturii.
In comunitatile in care a fost stopat procesul de fluorizare a apei potabile, gradul de sanatate a danturii popuatiei nu a suferit o inrautatire, ci din contra!
Aparent, cariile sunt determinate genetic, dar de fapt, ele tin de nivelul educational si economic al parintilor. Nu s-a gasit nici o legatura intre nivelul de fluor din apa si cariile dentare.
Fluorul este cancerigen – Un studiu facut in USA de National Institut of Cancer a relevat o crestere semnificativa a numarului de tineri afectati de cancer osos in zonele fluorizate – fata de cele in care apa nu a fost tratata. In plus, ingerarea lui creste riscul imbolnavirii de toate tipurile de cancer cu 5%.
Programele de fluorizare a apei potabile au fost prost gestionate si implementate. O data fluorizata apa, nu exista nici un control al cantitatii ingerate zilnic de fiecare individ din 2 motive : nu exista o cantitate minima de apa bauta zilnic si fluorul poate proveni si din alte surse decat apa (alimente), ajungand probabil la o supradozare.
Fluorul este o otrava cumulativa. In medie, 50% din cantitatea ingerata zilnic se elimina prin rinichi. Restul se acumueaza in tesuturi, oase si glanda pineala (epifiza). In cazul persoanelor cu afectiuni renale, procentajul excretat este mai mic!
Fluorul este foarte activ, chiar si in cantitati infime – inhiband numeroase enzime si este mutagen – determina mutatii genetice la nivel ADN.
Testata pe sobolani timp de un an, apa fluorizata a determinat modificari morfologice a nivelul rinichilor si creierului, acumulari mari de aluminiu in creier si simptome asociate bolii Alzheimer. Alte studii independente si cercetatori cu reputatie, au demonstrat legatura intre ingerarea zilnica a Fluorurii de Sodiu si urmatoarele probleme de sanatate:
*Disfuncii ale Tiroidei – care afecteaza intregul sistem endocrin conducand la diverse dereglari, inclusiv obezitate.
*Disfunctii Neurologice – IQ micsorat, incapacitatea de concentrare asupra sarcinilor, letargie si oboseala psihica.
*Blocarea secretiei de melatonina, fapt care scade imunitatea impotriva bolilor, accelereaza imbatranirea, produce dereglari ale somnului.
*Calcifierea glandei Pineale, ce controleaza instalarea pubertatii.
Ingerarea fluorului determina cresterea numarului fracturilor – Consumul de apa excesiv fluorurata dubleaza numarul fracturilor la sold, atat pentru barbati cat si pentru femeile in varsta. De asemenea, si un nivel foarte scazut de fluor in apa 0.1ppm, duce la cresterea fracturilor la sold.
Fluorul in exces provoaca infertilitate – S-a descoperit ca infertilitatea la femei creste cu cresterea procentului de fluor din apa.Cercetatorii Asociatiei Americane pentru Hrana si Medicamente (FDA) au semnalat o stransa legatura intre scaderea fertilitatii la femeile cu varsta cuprinsa intre 10 si 49 de ani, si cresterea nivelului de fluor. De asemenea au semnalat si faptul ca acest lucru este valabil pentru toate speciile de animale.
Fluorul creste riscul aparitiei Fluorozei – Aceasta boala afecteaza 1 din 5 copii americani dar este foarte rar intalnita in California. California este statul in care mai putin de 16% din locuitori consuma apa fluorurata artificial.Supradozarea fluorului, ca urmare a ingestiei de fluoruri continute in apa de baut, determina aparitia fluorozei dentare, o afectiune caracterizata prin fragilizarea dintilor si aparitia de pete opace sau maronii pe suprafata lor.
Riscul e si mai mare in conditiile in care consumului de apa fluorizata i se adauga alte surse de fluor: suplimente cu fluor ( prescrise adesea copiilor inca din pruncie), pasta de dinti, apa de gura, diverse alimente, lapte praf, sucuri, apa plata imbuteliata.
In regiunile unde apa potabila este fluorizata, cantitatea admisa este de 200 de ori mai mare decat cea care se gaseste in mod normal in laptele matern!!
Fluorul este foarte toxic – Fluorura de Sodiu este o substanta extrem de toxica – doar 200 mg de fluor este suficient pentru a ucide un copil si doar 3-5 grame ( o lingurita ) este destul pentru a ucide un adult. Atat copii (prin inghitirea tabletelor sau gelurilor cu fluor) cat si adulti (accidente implicand echipamente si filtre ale dispozitivelor de dializa) au murit din cauza expunerii excesive.
Academia Internationala de Medicina si Toxicologie a clasificat fluorul ca fiind un medicament neaprobat in ceea ce priveste folosirea lui in profilaxia dentara datorita toxicitatii sale mari.
Bomboanele, tabletele sau vitaminele care contin fluor in orice forma – nu au fost aprobate niciodata de catre Food & Drug Administration din SUA – este o lege data inca din 1938! Asta inseamna ca FDA nu are nici o dovada cum ca ingerarea unei cantitati suplimentare de fluor este sigura pentru sanatate.
Descoperirea alarmanta cum ca prescrierea fluorului nu a fost niciodata aprobata a fost anuntata in 1993 de catre John Kelly. Ca urmare a cercetarilor sale, s-a descoperit faptul ca nici FDA nici Institutul National de Cercetari in Domeniul Dentar din SUA, nici Academia de Stomatologie Pediatrica din America nu au nici un fel de dovezi in legatura cu siguranta administrarii fluorului in ceea ce priveste sanatatea sau, mai mult decat atat, nu exista dovezi cum ca acesta este eficient.
Odata ingerat, fluorul se depoziteaza in tesuturile osoase ale corpului (dinti si oase) si in glanda pineala (care controleaza pubertatea). Efectele adverse se observa de obicei numai dupa un timp mai lung. La copii veti observa efectele ingerarii aceste substante in perioada de formare a dintilor, numai in momentul aparitiei dentitiei permanente (dupa varsta de 6 ani).
Surse pentru intreaga serie de articole:
http://news.softpedia.com/news/Niveluri-crescute-de-flor-in-apa-potabila-ro-20186.shtml
http://www.desprecopii.com/info.asp?id=254
http://www.fluoridealert.org/50-reasons.htm
http://www.fluoridealert.org/health/pineal/
http://www.naturalnews.com/026364_fluoride_pineal_gland_sodium.html
http://www.slweb.org/luke-1997.html
http://www.ngo.ro/site_item_full.shtml?x=18557
si ce faci cu bebelusul cu dinti stricati, fragili, patati, dar care sta f bine la capitolul calciu si caruia i se prescrie fluor??